"אנטישמיות תמיד הייתה גם בארה"ב, הממשל לא אשם"

דווקא בשבוע בו אנו מציינים את תענית אסתר, את ניסיונם של המן ואחשוורוש להשמיד את העם היהודי, חשוב לזכור שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו
אבי יעקב No Comments on "אנטישמיות תמיד הייתה גם בארה"ב, הממשל לא אשם"

בעקבות הדיווחים הגוברים על מקרי אנטישמיות בארה"ב, אומר אבי ברמן, מנכ"ל OU ישראל כי יש אוירה קשה יותר ברחובות ארה"ב • האנטישמיות מרימה ראש בתקופה האחרונה על רקע חוסר הבנה של מה שקורה בעולם

צילום: צילומסך ערוץ2
דווקא בשבוע בו אנו מציינים את תענית אסתר, את ניסיונם של המן ואחשוורוש להשמיד את העם היהודי, חשוב לזכור שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו
15:15
30.04.24
ידידיה מאיר No Comments on להמשיך למרות האכזבה: אמא מאיר על היום ש'בין לבין'

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחרונה דווח על ריבוי מקרי האנטישמיות בארה"ב, בהם השחתת בתי עלמין, מכוניות וריסוס גרפיטי נגד יהודים ומוסדות יהודיים ברחבי ארה"ב, בתגובה אומר מנכ"ל ארגון OU ישראל אבי ברמן: "האנטישמיות בארה"ב הייתה תמיד ולא הממשל הנוכחי אשם בכך, לאחרונה יש אוירה קשה יותר ברחובות."

לדברי ברמן, "כזו רמה של הרס בתי קברות ושאר ונדליזם נגד יהודים לא ראינו מאז שנות ה 70. מידיעה אישית, המצב מדיר שינה מעיניהם של מנהיגות יהודי ארה"ב וגם מעיניהם של ראשי הממשל. הנשיא דונלד טראמפ דיבר על כך בפתיחת דבריו בנאומו בשבוע שעבר בקונגרס, וחשוב לציין כי יהודי ארה"ב התרגשו מאד מהמחווה של סגן הנשיא מייק פנס שהגיע בעצמו לסייע לטובת שיקום בית הקברות היהודי במיזורי. בנוסף, גם ארגונים מוסלמיים ונוצריים הצטרפו למאבק באנטישמיות ומדובר במגמה חיובית.".

לטענת ברמן, האנטישמיות בארה"ב לא התחילה היום. "כבר לפני שנתיים רב בכיר בניו יורק ביקש ללכת ברחוב ללא סממנים יהודיים. הוא בסוף חזר בו, אבל זה מורה על אוירה בעייתית."

"האנטישמיות מרימה ראש בתקופה האחרונה על רקע חוסר הבנה של מה שקורה בעולם ועל רקע חוסר שביעות רצון של רבים מתוצאות הבחירות. בעולם תמיד היה מקובל בין האנטישמים להאשים את היהודים באופן עקבי, וכאשר יש חוסר יציבות, זה מביא אנטישמים להרים ראש."

עוד אמר ברמן, "דווקא בשבוע בו אנו מציינים את תענית אסתר, את ניסיונם של המן ואחשוורוש להשמיד את העם היהודי, חשוב לזכור שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו, ולא מדובר בתופעה של שנות האלפיים.

ברמן התייחס גם לועידה הקרבה של אייפא"ק שתתקיים בעוד כשבועיים ואמר: "יש רושם מוטעה, לפיו כביכול המפלגה הרפובליקנית הינה בעד ישראל והמפלגה הדמוקרטית נגדה. את הרושם הזה צריך לשנות בכל דרך אפשרית, כי זה מסייע לגורמים אנטי ישראליים להשתלט על עמדות מפתח במפלגה הדמוקרטית."



0 תגובות